В края на краищата повторното рестартиране беше напълно разбираемо решение, което той взе, като взе предвид контекста на играта.

До момента на наказателния удар Англия изглеждаше в контрол и отборът, който щеше да спечели. И тогава дойде ключовият момент. Англия ще се самоубие.

Дори и най-страстният привърженик на Англия не може да оспори, че Люк Коуън-Дики умишлено чукна топката напред и в тъч, което само по себе си е дузпа и жълт картон. Следващият въпрос е дали вероятно щеше да бъде отбелязан трай? Ключовото нещо, което хората трябва да запомнят, е, че не става въпрос за „определено“ или „вероятно“. Става въпрос за това дали съдиите на мача смятат, че „вероятно би било отбелязано попадение“. Това е важно решение, трудно решение, но честно казано, не мисля, че може да се спори с резултата. Шотландия вероятно щеше да отбележи.

След като Коуън-Дики извърши това действие, той вече не е част от уравнението за това какво ще се случи след това. Не можете да кажете, че ако не беше избутал умишлено топката, щеше да попречи на опита на Дарси Греъм да отбележи. Той е отстранен от уравнението, след като това неправомерно действие се случи. Това, което е можел да направи, излиза извън сметките. Следващият въпрос е дали Греъм щеше да хване тази топка? И ако да, дали покриващата го английска защита щеше да го достигне навреме? Не мисля, че е така.

Следователно не можете да оспорвате решението. Това беше справедливо решение, решаващо решение, но те стигнаха до правилното заключение. Ако Коуън-Дики се беше опитал да хване топката, това щеше да бъде просто knock-on. Но от действията му ясно се вижда, че той я удря напред. От този момент Шотландия вдига оборотите, изпълнява дузпа, за да поведе, и удържа победата.

Що се отнася до финалните схватки, когато Англия преследваше дузпа, схватката беше една от областите на играта, която така и не се получи – мисля, че само една от тях беше завършена.Всички останали бяха или наказателни удари, или свободни удари, или подновявани.

Поради това за съдията Бен О’Кийф, а и за всички останали, беше много трудно да каже коя страна е имала превъзходство в схватката, защото съдията не можеше да си изгради представа коя група е на върха. Съдията не беше в състояние да промени поведението на играчите, за да постигне добри резултати в схватката. Това не е негова вина, стига да е направил всичко възможно, за да промени поведението на играчите, ако е така, тогава нещата опират до предните редици.

Което означава, че когато се е стигнало до тези финални схватки, които е трябвало да бъдат завършени, въпреки че часовникът е бил червен, като съдия не е имал в съзнанието си ясна представа кой е по-силен в схватката. Те продължаваха да се падат , с изключение на предпоследната схватка, която се завъртя.

Първоначално си помислих, че това може да е дузпа за Англия, но като я прегледах, се оказа, че не е била ясна дузпа и за двете страни. Връщането на играта беше напълно разбираемо решение, което той взе, като взе предвид контекста на играта. Трябва да сте сигурни на 100 процента. При това положение аз също щях да дам подновяване на играта, като се има предвид, че изглежда, че и двата отбора са се въртели около нея.

Изборът на Англия да бие в ъгъла в края ще бъде поставен под въпрос, точно както беше и в Световната купа по ръгби през 2015 г. срещу Уелс. Историята почти се повтори. В тази ситуация си порицан, ако направиш, и порицан, ако не направиш. Но определено е разбираемо защо се спряха на това решение, а не на дузпата.

Един интересен момент беше, когато Джо Марлър хвърли тъч в коридор и даде свободен удар за това, че не е бил на пет метра, когато Коуън-Дики беше извън терена. Това доведе до дузпа, от която Шотландия поведе. Хората можеха да се запитат защо Джейми Джордж не е бил вкаран в игра за тъча, но ако играч от предната редица е наказан за нарушение на правилата, можеш да извадиш играч само на следващата схватка, защото вкарването на тъча не се счита за специализирана позиция.

За да вкара Джордж в игра, Англия трябваше да извърши тактическа смяна, което би означавало, че отстраненият играч няма да може да се върне на терена, освен ако не е играч, на когото се прави оценка на травмата на главата, или като кръвна смяна.

Освен наказателния удар обаче имаше няколко важни въпроса, които да бъдат разгледани от съдиите.
Това беше един наистина приятен и вълнуващ мач за купа „Калкута“.